Desatoro zdravého pitného režimu

1.  Vypiť denne 2 - 3 litre tekutín
2.  Ráno nalačno vypiť pohár vody alebo bylinkového čaju
3.  Vodu treba piť po dúškoch i počas dňa, medzi 9. - 14.hodinou piť najväčšie množstvo tekutín
4.  Nezapíjať jedlo vodou, piť minimálne 20 minút až 1 hodinu po jedle
5.  Prevárať, alebo aspoň nechať vodu odstáť
6.  Namiesto malinoviek a limonád piť vodu alebo bylinkové čaje, najosviežujúcejším nápojom je dobrá  pramenistá voda, ktorú možno prichutiť pár kvapkami pomaranča, citrónu alebo grapefruitu s troškou medu
7.  Nepiť vodu z chladničky - zhoršuje trávenie (zápal sliznice žalúdka) a nepridávať ľad do nápojov
8.  Horúce nápoje zhoršujú trávenie a zahlieňujú organizmus
9.  Teplota nápoja by sa mala približne zhodovať s izbovou teplotou
10.Nebáť sa studenej vody pri osobnej hygiene - zmýva negatívnu energiu

Letný pitný režim

     Už viac rokov za sebou zažívame leto v plnej krutosti horúčav, ktoré ľudský organizmus vyčerpávajú mimoriadne nepríjemným spôsobom. Čo teda robiť, aby sme toto ročné obdobie prežili čo najpríjemnejšie? Mali by sme si udržiavať vnútorné prostredie svojho tela v poriadku - dostatočným príjmom tekutín, ktorý predstavuje počas horúceho leta minimálne tri až tri a pol litra denne. Ak straty tekutín výraznejšie presahujú ich príjem, môžu vznikať rôzne komplikácie: poruchy krvného obehu, svalové kŕče, bolesti hlavy, triaška, nevoľnosť, kolaps, tepelný šok.

    Nápoje, ktoré sa konzumujú v lete, majú mať určité vlastnosti. Nesmú byť príliš studené. Prechladené až ľadové tekutiny sa v organizme chovajú ako voda na rozpálenej platni - "zasyčia a vyparia sa". Vlažné nápoje prechádzajú telom postupne a osviežia ho preto omnoho viac. Vhodné sú nesladené ovocné alebo bylinkové čaje, minerálky bez bubliniek neutrálneho charakteru, prípadne dvojnásobne riedené iontové a minerálno-vitamínové nápoje. Nápoje nesmú byť príliš presladené a husté. Liter koly obsahuje množstvo cukru, ktoré sa rovná 24 kockám! Podobné nápoje síce chutia, ale príliš zaťažujú žalúdok a želané osvieženie sa nedostaví. Ak im nevieme odolať, treba ich aspoň dvoj- trojnásobne zriediť.
    Vhodné nápoje dopĺňa aj vhodná strava. Pri veľkých teplotách je dobré konzumovať najmä chladené zeleninové a ovocné šaláty.

 

Vyberte si z ďalšej ponuky:
Zázrak vody (Úvod)
Používanie vody
Chemické a fyzikálne vlastnosti vody
Odkiaľ voda prichádza
Pitná voda
Tvrdá voda
Oceány a moria
Minerálne vody
Bojovníci so špinou
Rieky a jazerá
Zásoby vody
Znečisťovanie vody